دنیای کامپیوتر

وب نوشت های یک دیوانه ی کامپیوتر

دنیای کامپیوتر

وب نوشت های یک دیوانه ی کامپیوتر

DirectX دایرکت ایکس چیست؟

Microsoft DirectX مجموعه ای از رابط های برنامه کاربردی (application programming interfaces (API است که برای اداره کردن وظایف مربوط به برنامه های چند رسانه ای، به ویژه برنامه ریزی بازی و ویدئو، در پایگاه مایکروسافت است. در اصل، اسم های این " رابط های برنامه کاربردی" (API's) تماما با Direct شروع می شوند، از قبیل Direct3D, DirectDraw، DirectMusic, DirectPlay, DirectSound و به همین منوال. DirectX، بعد، اصطلاح کلی برای تمام این رابط های برنامه کاربردی Direct و چیزی شد، و آن اصطلح اسم کلی این مجموعه شد. بعد از معرفی Xbox، مایکرسافت رابط های برنامه کاربردی برای طراحی بازی چند پایگاهی را از قبیل XInput، که برای مکمل کردن و یا جایگزین کردن اجزا تکی DirectX طراحی شده اند منتشر کرد.

ادامه مطلب ...

انعکاس محو شونده

از این تکنیک بیشتر برای نشان دادن محصولاتی استفاده می شود که بر روی پس زمینه سفید قرار داده شده اند . جلوه ای که این تکنیک ایجاد می کند اینگونه است که به نظر می رسد از محصول در حالی که روی یک سطح منعکس کننده مثل آینه قرار گرفته است عکس برداری کرده اند و انعکاس محصول در زیر آن به تدریج محو می شود . در این پروژه می خواهیم برای یک فروشنده کامپیوتر های Apple ، پوستری را طراحی کنیم و انعکاس محو شونده را روی تصویر کامپیوتر اجرا کنیم .
فتوشاپ ، انعکاس محو شونده

ادامه مطلب ...

تاریخچه زبان C

از اونجایی که من علاقه خاصی به زبان C و خانواده این زبان ( ++C# ،  C و در آینده D ) دارم تصمیم گرفتم توی آرشیو موضوعی یه قسمت هم برای این زبان باز کنم . اولین پست هم راجع به تاریخچه زبان C هست که البته بیشتر اون به مدح و ستایش زبان C پرداخته ...


ادامه مطلب ...

امنیت در یک بسته آدامس !

Yoggie Pico Pro

مقدمه
شرکت Yoggie یکی از کمپانی‌ های فعال در حوزه امنیت است که محصولات خیره‌کننده‌ای در زمینه های امنیتی به جهان IT عرضه نموده است .
این مقاله قصد دارد یکی از قویترین محصولات امنیتی این شرکت به نام Yoogie Gatekeeper Pico Pro را به شما معرفی نماید .
گفتنی است شرکت Yoggie در سال 2005 توسط Shlomo Touboul - مخترع فناوری Behavior Based Blocking - تاسیس شده است .

در قسمت About Us وب سایت Yoggie آمده که شرکت‌ های پرآوازه بسیاری ، از فناوری امنیتی منحصر به فرد و ابتکاری Yoggie استفاده می‌کنند و این کمپانی در حال گسترش شبکه فروش خود است .
ادامه مطلب ...