دنیای کامپیوتر

وب نوشت های یک دیوانه ی کامپیوتر

دنیای کامپیوتر

وب نوشت های یک دیوانه ی کامپیوتر

راهنمای جامع بهینه سازی و افزایش رتبه در موتورهای جستجو

امروزه اهمیت و جایگاه موتورهای جستجو برای همه کاربران اینترنت واضح است. اغلب افراد برای پیدا کردن مطالب جدید، خدمات، سرویسها و به طور کلی برای یافتن محتوا در اینترنت از موتورهای جستجو استفاده می کنند. براساس آمارها امروزه اکثر کاربران جدید سایتها از طریق موتورهای جستجو وارد آنها می شوند و سایتهای جدید را پیدا می کنند. به اعتقاد بسیاری، بالا بودن رتبه یک سایت در موتورهای جستجو همان معروف بودن یک سایت در اینترنت است. به مجموعه اقداماتی که برای بهینه سازی و افزایش رتبه در موتورهای جستجو انجام می شود به اصطلاح "بهینه سازی برای موتورهای جستجو" یا همان (Search Engine Optimization, SEO) گفته می شود.
احتمالا شما هم یکی از افرادی هستید که به اهمیت بالای رتبه سایت در موتورهای جستجو واقف شده اید و برای رسیدن به این مقصود به جستجوی عبارتهایی مثل "افزایش رتبه در موتورهای جستجو"، "بهینه سازی برای موتورهای جستجوگر"، "بالا بردن رنک یا پیج رنک pagerank سایت در گوگل" پرداخته و به خیل مطالب عمدتا تکراری رسیده اید.
به شما تبریک می گویم، زیرا دیگر نیازی نیست تا همه آن مطالب را مطالعه کنید. در اینجا بهترین و اصولی ترین روشهایی که همه سایتهای درجه یک و موفق اینترنتی از آن استفاده می کنند گردآوری شده است و به شما این اطمینان را می دهم که با مطالعه و رعایت موارد نوشته شده در این مقاله رتبه سایت شما به شدت افزایش پیدا کرده و در صفحه نتایج جستجو رتبه های اول را کسب کنید.

افزایش رتبه سایت ، بهینه سازی ، سئو ، SEO

مطالب در یک نگاه:

  1. از اسپم بپرهیزید، مطالب سایت خود را برای بازدیدکنندگان بنویسید و نه موتورهای جستجو
  2. به دنبال تقلب نباشید
  3. هر مطلبی در سایت دارای یک آدرس باشد
  4. ساختار سایت به ساده ترین شکل ممکن حفظ شود، حتی الامکان از CMSهای آماده استفاده نشود
  5. از نقش لینکهای ورودی و خروجی سایت غافل نشوید
  6. لینکهای ورودی به سایت
  7. لینکهای خروجی از سایت
  8. لینک های دوطرفه
  9. لینک‌های داخلی یک سایت
  10. کلمات کلیدی سایت
  11. استاندارد سازی کد صفحات
  12. به روشهای دروغین توجه نکنید
  13. پیج‌رنک گوگل (Google Pagerank) چیست؟
  14. نتیجه گیری 

ادامه مطلب ...

اپرا، مرورگری برای تمام فصول

فراگیر شدن نت‌بوک‌ها و سیستم‌های ابری، از قبیل نرم‌افزارهای آنلاین و ذخیره آنلاین، بیانگر این است که در آینده مرورگرهای اینترنت نقش مهمی را بازی خواهند کرد. این عرصه آنقدر مهم است که گوگل پای در آن می‌گذارد و به رقابت می‌پردازد. مایکروسافت دست از رقابت برنمی‌دارد و همواره برای بهتر کردن اینترنت اکسپلورر تلاش می‌کند. اپل نیز سافری را برای ویندوز ارائه می‌کند تا کاربران بیشتری کسب‌کند. 

اگر چه آمار و ارقام نشان می‌دهد که بیش از 60درصد کاربران سراسر دنیا از طریق اینترنت اکسپلورر صفحات وب را مرور می‌کنند، ولی این به‌هیچ‌وجه دلیلی بر کارایی بالای این مرورگر نیست و این موفقیت را مدیون فراگیری سیستم عامل ویندوز است. بیشتر کاربران ویندوز اهمیتی به مرورگر نمی‌دهند و با همان اینترنت اکسپلورر که با ویندوز روی سیستم آنها نصب می‌شود، به کارهای اینترنتی خود می‌پردازند و تمایلی به نصب مرورگر دیگری ندارند. این در حالی است که اگر مرورگرهای دیگر را امتحان کنند، ممکن است نظرشان عوض شود.

یکی از مرورگرهایی که به‌رغم توانایی رقابت، به اندازه اینترنت اکسپلورر، فایرفاکس، سافری و حتی کروم شهرت ندارد و اغلب با کم‌توجهی مواجه می‌شود، مرورگر اپرا (Opera) است. اپرا با 13سال سابقه، یکی از قدیمی‌ترین مرورگرهاست که به زبان++ C نوشته شده. علاوه بر مرور وب، مدیریت دانلود فایل و بیت‌تورنت و ارسال و دریافت میل را نیز به‌خوبی انجام می‌دهد. این مرورگر بارها و بارها برای مرور وب، نوآور بود و قبل از فایرفاکس، سافاری، اینترنت اکسپلورر و کروم، 9سال پیش، برگه را وارد مروگر خود کرد. 
Opera Browser ، مرورگر اپرا 10
ادامه مطلب ...

نرم افزار Wizard Brush ، هدیه ای از دنیای دیجیتال

بدون شک خلق تصاویر دیجیتالی و نقاشی با کامپیوتر یکی از لذت بخش ترین کارهایی است که می توان با کامپیوتر انجام داد . بسیاری از افراد با وجود امکانات کم نرم افزار Paint ویندوز، دست به خلق آثار جالب توجهی با آن می زنند و به دلیل جذابیت نقاشی با کامپیوتر تا کنون طیف وسیعی از نرم افزارهای برای این منظور طراحی و تولید شده اند . در اینجا قصد معرفی یکی از این نرم افزار ها را داریم . نرم افزار Wizard Brush ابزاری قوی با امکانات وسیع برای خلق تصاویر دیجیتال و در اصطلاح نقاشی دیجیتال است . کاربران قادر خواهند بود به کمک انواع قلم ها و ابزارهای طراحی که این نرم افزار در اختیار آنها قرار می دهد، نقاشی و آثار هنری بدیعی را به تصویر بکشند .
از جمله مزایای این نرم افزار محیط بسیار زیبا و کاربر پسند آن می باشد که در عین سادگی، امکانات حرفه ای و ابزار های کاملی را در اختیار شما قرار می دهد . 
یادگیری این نرم افزار بسیار ساده بوده و علاوه بر این در داخل این نرم افزار طرح های آماده ای نیز وجود دارند که با کلیک بر روی آنها می توانید چگونیگی رسم شان را مشاهده نمایید . همچنین ده ها نمونه گرافیک آماده نیز در اختیار شما قرار می گیرد که می توانید در ایجاد طرح های خود از آنها استفاده نمایید .

و در آخر اینکه این نرم افزار می تواند هدیه ای مناسب برای کودکان باشد و با محیط جذاب خود ساعت ها آنها را سرگرم کند .

Wizard Brush

نسخه ی رایگان و البته محدود برنامه Wizard Brush را می توانید از وب سایت آن به آدرس http://www.eusoftware.com دانلود کنید .

دانلود

نمایش پنجره های Minimize شده به صورت Thumbnail

حتما گاهی اوقات برای شما هم پیش آمده است که سر و کله زدن با نوار وظیفه (Taskbar) ویندوز به کاری عذاب آور و خسته کننده تبدیل شود . مخصوصا زمانی که تعداد زیادی نرم افزار و پنجره را همزمان باز کرده باشید و برای پیدا کردن پنجره مورد نظر مجبور باشید به نوار ابزار مراجعه کرده روی تک تک آنها کلیک کنید تا محتویات هر یک نمایش داده شود . البته با کلیدهای میانبر Alt + Tab هم می توانید این کار را انجام دهید اما باز هم زمانی برای پیدا کردن هر پنجره به هدر خواهد رفت . در اینگونه موارد چاره کار شما نرم افزار miniMIZE خواهد بود . این نرم افزار پنجره ها را به صورت بند انگشتی (Thumbnail) بر روی دسکتاپ شما قرار خواهد داد تا مجبور نباشید برای پیدا کردن پنجره مورد نظر به نوار وظیفه ی ویندوز مراجعه کنید . با استفاده از این نرم افزار همچنین می توانید پیش نمایشی هم از پنجره ها داشته باشید تا به راحتی پنجره مورد نظر را از بین بقیه پنجره ها پیدا کنید .
بعد از نصب این نرم افزار آیکون آن در System Tray قرار می گیرد . از این پس در هنگام فعال بودن نرم افزار هر گاه پنجره ای را کوچک (Minimize) کنید به جای اینکه به نوار وظیفه برود، به صورت یک تصویر بند انگشتی در دسکتاپ شما قابل مشاهده خواهد بود . البته در صورتی که بخواهید می توانید همزمان نمایش نرم افزار ها را در نوار وظیفه هم داشته باشید .
از امکانات دیگر این نرم افزار می توان به قابلیت تنظیم اندازه و میزان شفافیت تصاویر اشاره کرد .

نکته : این نرم افزار فقط با سیستم عامل ویندوز XP سازگار می باشد .

miniMIZE

نسخه ی رایگان این نرم افزار را می توانید از وب سایت آن به آدرس  http:// minimize.aquaria.za.net دریافت کنید .

دانلود

آموزش برنامه نویسی ویندوز ( Win32 ) ، درس دوم

درس دوم : مقدمه ای بر منابع
اصول منابع
 مقدمه :
یک منبع یک شئ است که نمی توان آنرا تحت دستور زبان ++C تعریف کرد با این حال برای تکمیل یک برنامه به آن نیاز است . به بیان صریح تر، یک منبع، متنی است متشکل از یک سلسله فرامین که با ضوایط خاصی تعریف شده اند و برنامه به واسطه ی این فرامین منبع مورد نظر را تفسیر می کند . منو ها، آیکون ها، اشاره گر ها، کادر های محاوره، صداها و ... نمونه هایی از منابع هستند .

ابزار های مختلفی برای ساخت منابع می توانند مورد استفاده قرار بگیرند که بسته به هدف و نوع استفاده شما از منابع دارد . برخی منابع کاملا مبتنی بر متن هستند، برای مثال String Table و Accelerator Table که رشته های متنی را در خود نگه می دارند . برخی منابع نیاز به طراحی دارند، مانند آیکون ها و اشاره گر ها و یا عکس هایی با گرافیک بالا که توسط یک نرم افزار خارجی ساخته شده و سپس آنها را وارد برنامه می کنند . در عین حال منابع می توانند ترکیبی از منابع مختلف دیگر باشند .
Win32 Windows
ادامه مطلب ...